Publicação: Análise de textos didáticos de Matemática: um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
Carregando...
Data
2010-01-01
Autores
Orientador
Coorientador
Pós-graduação
Curso de graduação
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática
Tipo
Artigo
Direito de acesso
Acesso aberto

Resumo
This article discusses some methodological possibilities for analyzing textbooks in Mathematics Education. Its starting point was a review - which allowed us to build a general map - of the production developed by consolidated Research Groups that deal with this theme in Brazil. This map allowed us to propose a complementary/alternative guide to analyse textbooks according to a hermeneutical approach.
Descrição
Palavras-chave
Idioma
Português
Como citar
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 23, n. 35, p. 477-496, 2010.