Publicação: Avaliação de Interações entre Professor e Alunos na Educação Matemática: ensino e aprendizagem de recursos pedagógicos
Carregando...
Data
2009-01-01
Orientador
Coorientador
Pós-graduação
Curso de graduação
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Estadual Paulista (Unesp), Departamento de Matemática
Tipo
Artigo
Direito de acesso
Acesso aberto

Resumo
The aim of this paper is to discuss the teachers' need, as autonomous professionals, to evaluate their own pratice. Considering that Descriptive Functional Analysis (DFA) may be a pedagogical method for analysis, implementation, and change of teachers' mathematics teaching practices, the objective of the present research was to teach repertoires compatible with DFA to two mathematics teachers in elementary schools of São Paulo state. When teachers are responsible for evaluation and self evaluation, they recognize themselves as fundamental agents of transformation in education.
Descrição
Idioma
Português
Como citar
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 22, n. 33, p. 141-168, 2009.