Logotipo do repositório
 

Publicação:
NARRATIVITY AND ASPECTUALIZATION ON PLAYING SUPER MARIO WORLD

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Fed Minas Gerais, Fac Letras

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

In this article, our goal is to identify the syntax of control which a video game player plays, in the game Super Mario World, from Nintendo (1990), basing our notes on the many marks left in the audiovisual text, in the form of figures and narrative programs. Therefore, two levels must be distinguished: one concerning the player, referred in the text as a naratee, and another concerning the enounced hero, Mario. The discursive categories and narrative patterns are sometimes the same and sometimes different for each actor, proposing syncretism degrees for their identities and their syntaxes. It is in the course of the naratee that the sensitive dynamics that mark the rhythm of the game process are found, besides the time needed to become skilled and to win.

Descrição

Palavras-chave

semiotics, video games, narrativity

Idioma

Português

Como citar

Texto Livre-linguagem E Tecnologia. Belo Horizonte Ms: Univ Fed Minas Gerais, Fac Letras, v. 12, n. 1, p. 85-111, 2019.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação