Search
Now showing items 1-10 of 13
Participación politica y derechos humanos, una questión de genero en la escuela
(Nodos y Nudos, 2010) [Artigo]
Este texto trae consideraciones respecto de una investigación que se está desarrollando en escuelas públicas Marília (SP). El objetivo es observar cómo la democracia es experimentada en la existencia cotidiana de vida ...
Gestão democrática na escola pública: Escola Construindo o Caminho
(Educação Unisinos, 2010) [Artigo]
The purpose of this work is to discuss the pedagogy of Landless Worker’s Movement through the analysis of the main pedagogical elements present in the Municipal Elementary School Construindo o Caminho. The school which is ...
Entre la formación escolar y la educación a lo largo de la vida: los modos de cuidado ético y del pensar la diferencia en la experiencia educativa
(Bordon: revista de pedagogia, 2010) [Artigo]
Este ensayo procura analizar el tema de la educación a lo largo de la vida en su intersección con la escuela. En oposición a las perspectivas teóricas que defienden una posible conciliación entre vida y escuela, evidenciamos ...
O provimento do cargo do gestor escolar e a qualidade de ensino nas escolas públicas: análise a partir das publicações nacionais (1990-2005)
(Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, 2010) [Artigo]
The research that originated this article was aimed at analyzing how the Brazilian publications from 1990 through 2005 set out the relationship between the appointment of school principals and democratic management and ...
Mapeando a Situação Educacional no estado de Sergipe
(Revista do Mestrado em Educação, 2010) [Artigo]
This article examines historical and legal aspects of educational policy in Brazil, presenting the main challenges for the consolidation of the new National Education Plan, currently under construction. From this, the ...
Acordo, reflexão e filosofia - uma análise a partir de Wittgenstein
(Sintese, 2010) [Artigo]
Within the Wittgensteinian approach, the ideal of exactness, disconnected from concrete situations of language use, does not make any sense. Such an approach takes into account every and any kind of intersubjective ...
Sobre jogo de linguagem: Habermas e Wittgenstein
(Revista de Filosofia, 2010) [Artigo]
This paper brings notes regarding Wittgenstein’s philosophy of language and its presence in habermasian philosophy by means of the basic concept language game. The approach of language of the second Wittgenstein reaches a ...
Infância, arte de governo pedagógica e cuidado de si
(Educação e Realidade, 2010) [Artigo]
This assay recoups the original direction of infantia to question the modern ambitions of its full government by means of the pedagogical art, in modernity, and to analyze its potential of resistance, in the present time, ...
Escola, Estética e ética
(Educação, 2010) [Artigo]
Reconstrução de uma leitura filosófica da religião
(Philosophica, 2010) [Artigo]