Recent Submissions

  • Characteristics of students with physical disabilities from their teachers’ perceptions: A study on the conceptual parameters of the international classification of functioning, disability and health

    Andrade, Mirela Moreno de Almeida Autor UNESP; Araújo, Rita de Cássia Tibério Autor UNESP (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2018) [Artigo]
    As school is understood as a social nucleus, identifying how teachers characterize the disability of their students constitutes an important focus of research, since these conceptions shape the educational attitudes and ...
  • Inclusão no ensino superior: A percepção de docentes de uma instituição pública do interior do estado de São Paulo

    Poker, Rosimar Bortolini Autor UNESP; Valentim, Fernanda Oscar Dourado Autor UNESP; Garla, Isadora Almeida Autor UNESP (Psicologia Escolar e Educacional, 2018) [Artigo]
    In the last decade, the inclusive education movement has reached higher education and demanded changes in its conditions of access and permanence. In this context, the research sought to investigate and analyze the perception ...
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; De Paula Nunes, Débora Regina; Fujisawa, Dirce Shizuko; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2017) [Editorial]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; Nunes, Débora Regina de Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2017) [Artigo]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; Nunes, Débora Regina de Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2017) [Editorial]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; Nunes, Débora Regina de Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2017) [Editorial]
  • Questionário de necessidades de informação em linguagem e comunicação alternativa (QNILCA-F) - Versão para família

    Ferreira-Donati, Grace Cristina Autor UNESP; Deliberato, Débora Autor UNESP (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2017) [Artigo]
    Augmentative and Alternative Communication (AAC) is an area of science dedicated to developing resources, strategies, processes and techniques, in order to support individuals with some restriction in verbal communication. ...
  • Encaminhamento e perfil do público-alvo da educação espe cial de uma sala de recursos multifuncionais: Estudo de caso

    Oliveira, Cassia Carolina Braz De Autor UNESP; Manzini, Eduardo José Autor UNESP (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2016) [Artigo]
    The definition of the Special Education target-audience is described in the law. However, in the course of action many students were excluded from the service because they were not contemplated in this definition, therefore ...
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; de Paula Nunes, Débora Regina; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2016) [Editorial]
  • TECNOLOGIA ASSISTIVA E PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO NO BRASIL

    Braccialli, Lígia Maria Presumido Autor UNESP (Journal of Research in Special Educational Needs, 2016) [Artigo]
    O Brasil tem 190.755.799 pessoas com deficiência, sendo que 45.941.635dessas pessoas tem entre 0 e 14 anos (IBGE, 2012). Em relação ao universo escolar o Censo Escolar de 2011 mostra que no Brasil são 437.132 alunos com ...
  • VÍDEO GAME NA ESCOLA E NA CLÍNICA: AUXILIAR DA INCLUSÃO

    Braccialli, Lígia Maria Presumido Autor UNESP; Almeida, Vanessa da Silva Autor UNESP; Silva, Fernanda Carolina Toledo da Autor UNESP; Silva, Michelle Zampar Autor UNESP (Journal of Research in Special Educational Needs, 2016) [Artigo]
    O vídeo game vem sendo utilizado para diversas finalidades como lazer, reabilitação e educação. Foram realizadas duas pesquisas para verificar o uso do vídeo game como estratégia em terapia convencional de fisioterapia e ...
  • ESCALA DE ATITUDES SOCIAIS EM RELAÇÃO À INCLUSÃO

    Omote, Sadao Autor UNESP (Journal of Research in Special Educational Needs, 2016) [Artigo]
  • ATRIBUIÇÕES DA FAMÍLIA NA PERCEPÇÃO DO PROFESSOR

    Zafani, Mariana Dutra Autor UNESP; Omote, Sadao Autor UNESP (Journal of Research in Special Educational Needs, 2016) [Artigo]
  • ATITUDES EM RELAÇÃO À INCLUSÃO NO ENSINO SUPERIOR

    Omote, Sadao Autor UNESP (Journal of Research in Special Educational Needs, 2016) [Artigo]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; Nunes, Débora Regina de Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2016) [Editorial]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; Nunes, Débora Regina De Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2016) [Editorial]
  • The use of weight bracelet in individuals with encephalopathy

    Audi, Mauro; Sankako, Andréia Naomi Autor UNESP; Braccialli, Lígia Maria Presumido Autor UNESP (Handbook on Cerebral Palsy: Risk Factors, Therapeutic Management and Long-Term Prognosis, 2014) [Capítulo de livro]
    This study aimed to analyze the function of upper limbs, in the reach movement to a target, with and without a weight bracelet, in individuals with encephalopathy who had involuntary movements of upper limbs. 7 individuals ...
  • Editorial

    Manzini, Eduardo Josè Autor UNESP; Nunes, Débora Regina de Paula; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2015) [Editorial]
  • Editorial

    Manzini, Eduardo José Autor UNESP; de Paula Nunes, Débora Regina; Fujisawa, Dirce Shizuko; Cia, Fabiana; Pletsch, Márcia Denise (Revista Brasileira de Educacao Especial, 2015) [Editorial]
  • Mapping and analysis of the enrollment of students with disabilities in three Brazilian public universities

    Martins, Sandra Eli Sartoreto de Oliveira Autor UNESP; Leite, Lúcia Pereira Autor UNESP; Ciantelli, Ana Paula Camilo Autor UNESP (Psicologia Escolar e Educacional, 2018) [Artigo]
    The enrollment of students with disabilities in Higher Education is becoming more and more present in the Brazilian reality, however, it is difficult to draw a more realistic picture about the number of these students and ...

View more