Competitividade: uma visão caleidoscópica
Alternative title
Competitiveness: a kaleidoscopic visionAuthor
Date
1994Type
Article
Access rights
Open access 

Metadata
Show full item recordAbstract
O artigo busca discutir o conceito de competitividade a partir de uma nova realidade mundial, que inclui os fenômenos da globalização e regionalização. O autor procura enfatizar a relação entre a competitividade definida como fenômeno econômico, com um enfoque sociocultural que trabalha com os conceitos de eqüidade, sustentabilidade e valores sociais.
This paper aims to discuss the concept of competitiveness based on a different world reality, which includes both globalization and regionalization phenomena. The author tries to the relationship between competitiveness defined as an economic phenomenum and a sociocultural approach that deals with the concepts of equality, support, and social values.
How to cite this document
Müller, Geraldo. Competitividade: uma visão caleidoscópica. Perspectivas: Revista de Ciências Sociais, v. 17/18, 1994/1995. Available at: <http://hdl.handle.net/11449/108111>.
Keywords
Language
Portuguese
