Fluência e compreensão da leitura em escolares do 3º ao 5º ano do ensino fundamental
Título alternativo
Fluency and reading comprehension in students from 3rd to 5th of elementary school gradesFecha
2014-12-01Tipo
Restricciones de acceso

Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The study aims to characterize and report on performance in reading fluency and comprehension. The study sample included 97 students from 3 rd to 5 th grade at a state school in the city of Marília in São Paulo State of Brazil. The procedures involved an evaluation of reading time, prosody and text comprehension. The oral reading of a text was recorded, and a multiple choice test was applied to evaluate performance in comprehension. The results were statistically analyzed and showed that performance in students' reading fluency was able to highlight aspects of the difficulties that arise during the processing of reading.
Este estudo tem como objetivo caracterizar e relacionar a fluência na leitura e a compreensão do texto lido. Participaram da pesquisa 97 escolares do 3º ao 5º ano da rede pública de ensino do município de Marília, São Paulo. Como procedimentos, foram avaliados o tempo de leitura, a prosódia e a compreensão leitora. Foi gravada a leitura oral de um texto e aplicado um teste com questões de múltipla escolha para avaliar a compreensão. Os resultados foram analisados estatisticamente e revelaram que o desempenho em fluência de leitura dos escolares influencia aspectos das dificuldades apresentadas durante o processo.
Cómo citar este documento
Idioma
Organismo de financiación
Colecciones
