Show simple item record

dc.contributor.authorLeão, Andreza Marques de Castro [UNESP]
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:28Z
dc.date.available2015-07-15T18:28:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifierhttp://www.exedrajournal.com/?p=323
dc.identifier.citationExedra, p. 159-167, 2014.
dc.identifier.issn1646-9526
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125119
dc.description.abstractThe present study aimed to know the training and guidance for managers and teachers in sexuality, in order to ascertain whether there was a demand for a training course covering these topics. The participants of this study of the qualitative and quantitative nature were managers and teachers of a municipality in the state of São Paulo, Brazil, more precisely 40 professionals who were invited to participate in a study by answering a questionnaire with semi-enclosed 20 questions. The purpose of this instrument was to know their training and information on sexuality. In general, in various questions about the trajectory of these professionals, contained in the questionnaire, it was evident the lack of training in sexuality and related issues, denouncing the training demand in this area. Considering this, it was developed and implemented a training course on sexuality for these professionals, which was conceived to treat different subjects in order to instigate in them a rethinking about the importance of sex education in the school environment. The results obtained so far show the mobilization of them in order to implement the proposed sex education in the school where they are working. Anyway, we know that there is much to do considering contributing in training of sexuality education, but this initiative shows that it necessary to provide more opportunities for initial and continuing education for these professionals.en
dc.description.abstractO presente estudo buscou conhecer a formação e informação dos gestores/as e professores/as em sexualidade, a fim de averiguar se havia uma demanda formativa por um curso abarcando estas temáticas. Participaram deste estudo, de cunho quali-quantitativo, gestores/as (diretores/as e vicediretores/as) e docentes de um município do interior do Estado de São Paulo, Brasil, mais precisamente 40 profissionais que foram convidados/as a participar de um estudo respondendo a um questionário semifechado contendo 20 questões. O intuito deste instrumento era conhecer a sua formação e informação em sexualidade. Em linhas gerais, em várias perguntas sobre a trajetória de formação destes/as profissionais, contidas no questionário, ficou evidente a falta de formação em sexualidade e seus assuntos correlatos, denunciando a demanda formativa nesta área. Pensando nisso, foi elaborado e implementado um curso de formação em sexualidade voltado a estes/as profissionais buscando tratar diferentes assuntos, de maneira a instigar o repensar acerca da importância da educação sexual no entorno escolar. Os resultados obtidos até então mostram a sua mobilização à proposta de educação sexual ser implementada na escola em que atuam. Enfim, sabese que há muito a fazer pensando em contribuir na formação dos/as docentes em sexualidade, mas esta iniciativa ilustra que é preciso um olhar mais cuidadoso à formação inicial e continuada que está sendo oportunizada.pt
dc.format.extent159-167
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofExedra
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectTeacher trainingen
dc.subjectSexualityen
dc.subjectSex educationen
dc.subjectManageren
dc.subjectFormação de professores/aspt
dc.subjectSexualidadept
dc.subjectEducação sexualpt
dc.subjectGestores/aspt
dc.titleA (des)informação dos gestores/as e professores/as em sexualidade e educação sexual-relato de uma experiênciapt
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, Brasil
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras, Araraquarapt
dc.identifier.lattes6817625850441625
unesp.author.lattes6817625850441625[1]
unesp.author.lattes0000-0002-5037-4882[1]
Localize o texto completo

Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record