Show simple item record

dc.contributor.authorTezani, Thaís Cristina Rodrigues [UNESP]
dc.date.accessioned2016-03-02T12:57:46Z
dc.date.available2016-03-02T12:57:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifierhttp://www2.faac.unesp.br/revistafaac/index.php/revista/article/view/11
dc.identifier.citationRevista Faac, v. 1, n. 1, p. 36-45, 2011.
dc.identifier.issn2236-3424
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/134637
dc.description.abstractThe paper presents some reflections, in the form of questions, about the challenges and possibilities of education in respect to integration of information technology and communication in the school curriculum. For this, we present: initial considerations on contemporary education and the urgent need to rethink the teaching curriculum on information society and knowledge, perspectives on the school curriculum and the moments for which it permeates even be translated into everyday curriculum for teaching practices , and finally, emphasizes the need for integration of technologies, so cross-curricular teaching practices through inter-and transdisciplinary projects.en
dc.description.abstractO texto apresenta algumas reflexões, em forma de questões, sobre os desafios e as possibilidades da educação escolar em relação à integração das tecnologias da informação e da comunicação no currículo escolar. Para tanto, apresenta: considerações iniciais sobre a educação contemporânea e a necessidade urgente de se repensar as práticas pedagógicas curriculares diante da sociedade da informação e do conhecimento; perspectivas sobre o currículo escolar e os momentos pelos quais ele passa até ser traduzido em práticas pedagógicas curriculares cotidianas; e, para finalizar, enfatiza a necessidade de integração das tecnologias, no modo transversal, nas práticas pedagógicas curriculares por meio de projetos inter e transdisciplinarespt
dc.format.extent36-45
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofRevista Faac
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectSchool educationen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectInformation technology and communicationen
dc.subjectEducação escolarpt
dc.subjectCurrículopt
dc.subjectTecnologias da informação e da comunicaçãopt
dc.titleA educação escolar no contexto das Tecnologias da Informação e da Comunicação (TIC): desafios e possibilidades para a prática pedagógica curricularpt
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Baurupt
dc.identifier.fileISSN2236-3424-2011-01-01-36-45.pdf
dc.identifier.lattes3206831410695769
unesp.departmentEducaçãopt
Localize o texto completo

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record