Show simple item record

dc.contributor.authorPorém, Maria Eugênia [UNESP]
dc.date.accessioned2016-03-02T12:59:38Z
dc.date.available2016-03-02T12:59:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.13037/ci.vol13n25.1522
dc.identifier.citationComunicação & Inovação, v. 13, n. 25, p. 61-70, 2012.
dc.identifier.issn1809-564X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135072
dc.description.abstractStudy on the Organizational Communication and the information from the perspective of the corporate social responsibility (CSR). Presumes that the CSR to be incorporated into a process of business management involves a transformation in the ways of communication and information management. The objective is to think about the essential function of the communication and information as strategic competences of socially responsible companies, in the knowledge generation, in the value creation and in the incorporation of awareness of ethical conduct and company’s corporate, as reflector of its organizational culture, reflected to its stakeholders.en
dc.description.abstractTrata-se de um estudo sobre comunicação organizacional e a informação na perspectiva da responsabilidade social empresarial (RSE). Levantou-se o pressuposto de que a RSE, para ser incorporada em um processo de gestão empresarial, envolve uma transformação nas formas de gerenciamento da comunicação e da informação. O objetivo é refletir sobre o papel essencial da comunicação e da informação como competências estratégicas das organizações socialmente responsáveis, na geração do conhecimento, na criação de valor e na incorporação de consciência da conduta ética e corporativa da organização, como espelho de sua cultura organizacional, refletida para seus stakeholders.pt
dc.format.extent61-70
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofComunicação & Inovação
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectOrganizational communicationen
dc.subjectInformationen
dc.subjectCorporate social responsibilityen
dc.subjectComunicação organizacionalpt
dc.subjectInformaçãopt
dc.subjectResponsabilidade social empresarialpt
dc.titleComunicação organizacional, informação e responsabilidade social: uma nova relaçãopt
dc.title.alternativeOrganizational communication, information and social responsibility: a new relationshipen
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, São Paulo, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, São Paulo, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.identifier.doi10.13037/ci.vol13n25.1522
dc.rights.accessRightsAcesso restrito
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes, Comunicação e Design, Baurupt
dc.identifier.lattes6720570473720358
unesp.departmentComunicação Socialpt
unesp.author.orcid0000-0002-0761-7797[1]
Localize o texto completo

Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record