Does the acute cerebellitis play a role in the neurocognitive profile of a child after its onset?

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2013

Autores

Furniel, Heloisa Martinez [UNESP]
Santos, Flávia Heloísa dos [UNESP]
Berenguer-Pina, Jose Javier
Rodrigues, Fernanda Maria Paes Milanese

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

This study aimed to present the neuropsychological assessment of MC, a seven-year-old girl, who was diagnosed with acute viral cerebellitis. The protocol included cognitive tests, stress and mood scales, behavioral observation, and interviews with family and school. In the neuropsychological assessment, difficulties in crystallized skills, especially in language and numerical cognition domains, were observed. The results of the neuropsychological assessment were discussed to detail her neurocognitive profile and verify to what extent her impairment could be attributed to the acute viral cerebellitis.
O estudo teve como objetivo apresentar a avaliação neuropsicológica de MC, menina de sete anos, diagnosticada com cerebelite viral aguda. Foram utilizados testes cognitivos, escalas de humor e estresse, observação comportamental, além de entrevista familiar e escolar. Na avaliação neuropsicológica, foram observadas dificuldades nas habilidades cristalizadas, em especial nos domínios da linguagem e cognição numérica. Os resultados da avaliação neuropsicológica foram discutidos visando detalhar o seu perfil neurocognitivo e verificar em que medida seus prejuízos poderiam ser atribuídos à cerebelite viral aguda.

Descrição

Palavras-chave

Language, Arithmetic, Acute cerebellitis, Neuropsychology, Learning, Linguagem, Aritmética, Cerebelite aguda, Neuropsicologia, Aprendizagem

Como citar

Psicologia em Pesquisa, v. 7, n. 1, p. 50-62, 2013.