Show simple item record

dc.contributor.authorAmérico, Marcos [UNESP]
dc.contributor.authorSantos, Paulo Araújo dos
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:10Z
dc.date.available2016-03-02T13:00:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.15600/2236-9767/impulso.v23n58p81-90
dc.identifier.citationImpulso, v. 23, n. 58, p. 81-90, 2013.
dc.identifier.issn2236-9767
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135204
dc.description.abstractThis article presents a study on the concept of social TV and the user’s experience. We made a literature review in search of the several meanings and features given to the subject. We have analyzed the aspects that express changes in the field, beginning with the TV set connected to the internet, which allows users to new experiences of socialization, previously available only in other devices. This new scenario provides a new platform called “TV everywhere”, the ubiquitous television that is everywhere, regardless of location, time or space. We have researched the origin of social TV and the process that altered the old television model. Finally, we propose a new term to express such changes regarding social television: “Social TV”, representing the user’s experience through the convergence between television and the Internet, shared locally and remotely through any technological means.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta um estudo sobre o conceito de televisão social a partir da experiência do usuário. Busca, na literatura, os diversos sentidos e características que são dados ao tema. São analisados aspectos que expressam as mudanças no meio, partindo da televisão conectada à internet, que permite ao usuário novas experiências de socialização, antes disponíveis apenas em outros dispositivos. Esse novo cenário possibilita uma nova plataforma chamada de TV everywhere , a televisão onipresente, aquela que está em toda parte, independente de local, tempo ou espaço. Procura-se a origem da televisão social e como se deu o processo que alterou a televisão de fluxo. Por fim, propõe um novo verbete que expresse essas mudanças relacionadas à televisão social. Define-se assim, Sócio-TV como a experiência obtida pelo usuário pela convergência entre televisão e internet, que pode ser compartilhada local ou remotamente através de qualquer meio tecnológico.pt
dc.format.extent81-90
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofImpulso
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectDigital TVen
dc.subjectSocial TVen
dc.subjectTV everywhereen
dc.subjectSmart TVen
dc.subjectSocial-TVen
dc.titleSocial TV: definição sobre a experiência do usuáriopt
dc.title.alternativeSocial TV: a definition about the user’s experienceen
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil
dc.identifier.doi10.15600/2236-9767/impulso.v23n58p81-90
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, Baurupt
dc.identifier.fileISSN2236-9767-2013-23-58-81-90.pdf
dc.identifier.lattes1126886933267406
unesp.departmentComunicação Socialpt
Localize o texto completo

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record