Show simple item record

dc.contributor.authorMarques, José Carlos [UNESP]
dc.contributor.authorLima, Mellina Cheminand Fortes
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:19Z
dc.date.available2016-03-02T13:00:19Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttp://siaiap32.univali.br/seer/index.php/vd/article/view/4240
dc.identifier.citationVozes e Diálogo, v. 12, n. 1, p. 34-46, 2013.
dc.identifier.issn2237-4531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135237
dc.description.abstractThe proposed paper aims to understand and analyze how the sporting television journalism has changed in Brazil, affecting the coverage of major events like the World Cup. The impact of these changes are reflected in the use of interactivity, entertainment and presentation of news, in pictures and on television news programs inserted in Brazilian TV News. The study proposes to analyze, through theories of journalism and content analysis, as two seemingly opposing concepts (journalism and entertainment) were put into perspective by the Central Cup television program, aired during the year 2010 by Globo television, on the occasion of the World Cup in South Africa.en
dc.description.abstractEste artigo procura compreender a forma como o telejornalismo esportivo tem se modificado no Brasil, influenciando as coberturas de eventos importantes como a Copa do Mundo de futebol. O impacto dessas mudanças se reflete na utilização da interatividade, do entretenimento e da apresentação da notícia em quadros e programas inseridos em telejornais brasileiros. O estudo propõe-se a analisar, por meio das teorias jornalísticas e da análise de conteúdo, como dois conceitos aparentemente antagônicos (jornalismo e entretenimento) foram postos em perspectiva pelo programa televisivo Central da Copa, exibido durante o ano de 2010 pela Rede Globo de Televisão, por ocasião da Copa do Mundo da África do Sul.pt
dc.format.extent34-46
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofVozes e Diálogo
dc.sourceCurrículo Lattes
dc.subjectWorld Cupen
dc.subjectCentral da Copaen
dc.subjectinfotainmenten
dc.subjectCopa do Mundopt
dc.subjectCentral da Copapt
dc.subjectinfotenimentopt
dc.titleA Copa do Mundo de 2010 entre o jornalismo e o entretenimento: uma análise do Central da Copa, da TV Globopt
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, Baurupt
dc.identifier.fileISSN2237-4531-2013-12-01-34-46.pdf
dc.identifier.lattes1983002105394146
unesp.author.lattes1983002105394146
Localize o texto completo

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record