No dia 25 de Setembro de 2023, faremos a migração do Repositório Institucional para a versão 7.6 do sistema DSpace. Por este motivo, o Repositório Institucional ficará indisponível neste dia. Contamos com a compreensão de todos.
Trabalhos de Conclusão de Curso - FEIS
Browse by
Recent Submissions
-
Seleção de fungos filamentosos com atividade amilolítica
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2017) [Trabalho de conclusão de curso]Amylases are enzymes that hydrolyze a carbohydrate reserve, starch. Starch is a high molecular weight glucose polymer found in many plants as a major source of nutritional reserve, and provides 70-80% of the calories ... -
Produção e caracterização de xilanase produzida por isolados fúngicos
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]The objective of the present work was to select filamentous fungi with xylanase production potential in solid state culture using different types of agroindustrial residues as substrate for comparative observation of the ... -
Morfologia de frutos e sementes de algumas espécies arbóreas utilizadas para o reflorestamento no entorno de hidrelétricas
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]The morphological characterization of fruits and seeds of native tree species is indispensable for the formulation of reforestation plans for areas impacted by the construction of hydroelectric power plants, because it ... -
Perfil de alunos do ensino médio quanto à carreira docente
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]Brazilian society is going through a very turbulent time, the crisis is in relation to education a reflection of this situation, influencing the teaching profession which currently appears to be undervalued. Thus this study ... -
Educação ambiental e bacias hidrográficas no contexto escolar
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]The research highlights the importance of environmental education as environmental reference for Educational Practices Set articulated to context of Watersheds. The study was conducted among students of 6th year of elementary ... -
Educação inclusiva na educação básica: revisão bibliográfica no Brasil
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]Inclusive education comprises special education within the regular education and transform the school into a space for all, promoting diversity in that it considers that any student may have special needs at some point in ... -
Caracterização bioquímica em sementes de uma população natural de Acrocomia aculeata (Jacq.) Lodd. ex Mart
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]Acrocomia aculeata is a species of large occurrence in the Brazilian Cerrado and is also present in some other biomes that surround it, with great potential for use of all plant components (leaves, stems and fruit). It ... -
Parâmetros fisiológicos de genótipos de algodoeiro herbáceo (Gossypium hirsutum L. var. latifolium Hutch) em função da aplicação de regulador de crescimento e estresse hídrico
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]The herbaceous cotton (Gossypium hirsutum L. var. Latifolium Hutch), belonging to the Malvaceae family, is an indeterminate plant growth, that is, growth continues sending successive terminal buds, unless it is stopped by ... -
Perfil de alunos do ensino fundamental e ensino médio quanto aos conhecimentos relacionados ao uso e abuso de drogas
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]Being drugs present in the daily lives of everyone and the tenuous division between what can be positive and / or negative on the subject, we face the need for discussion on the use and drug abuse by adolescents to be often ... -
Ambientalização curricular em escola de ensino integral
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]This study aimed to analyze the presence of environmental issues in an Integral Education School in interior of the São Paulo State, and the way they are presented in official documents and represented by school managers ... -
Estoque de carbono e variação genética para caracteres silviculturais em teste de progênies e procedências de Genipa americana L
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]In a Progeny Test and Proceedings of the Genipa american L. (Rubiaceae), known as jenipapo, this study aimed to estimate the genetic variation of growth traits, the basic density of wood, dry mass of the canopy, leaf and ... -
Caracterização de uma população natural de Curatella americana L. (Dilleniaceae) em uma área degradada do cerrado
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]The Curatella americana, popularly called the Lixeira, is a native tree species of Cerrado. In an area that has been degraded to the construction of the Ilha Solteira hydroelectric Selvíria the region - MS, called loan ... -
Recursos didáticos direcionados como complemento ao ensino de Biologia para professores com deficiência visual: um estudo de caso
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]From the guidelines of the Declaration of Salamanca (1994), all students have the right to be part of a regular school, including those who have some kind of special need. However, schools are not prepared structurally and ... -
Ensino de ciências em uma escola de ensino integral: enfoque nas questões ambientais
(Universidade Estadual Paulista (Unesp), 2016) [Trabalho de conclusão de curso]Curricular greening is to initiate environmental education (EE) from a level already established, adapting processes, content and practices to the objectives and principles of EE. The objectives of this research were to ...