Cristiane Paoli Quito, formadora de palhaços
Arquivos
Data
2017-08-31
Autores
Burghi, Danielle
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Resumo
A pesquisa consiste na documentação e análise do processo de formação de palhaços de Cristiane Paoli Quito, englobando sua metodologia, seus conceitos e suas influências. A pedagogia de Quito, no que concerne ao trabalho com palhaços, é analisada a partir do ponto de vista de artistas e aprendizes que passaram por esse processo, além de experimentações da própria pesquisadora e contato direto com a artista.
The following research consists of the documentation and analysis of Cristiane Paoli Quito's clown training process, covering her methodology, concepts and influences. Quito's pedagogy, concerning the work with clowns, is analysed from the point of view of the clowns that have gone through this process, in addition to the researcher's experimentation, and direct contact with the artist.
The following research consists of the documentation and analysis of Cristiane Paoli Quito's clown training process, covering her methodology, concepts and influences. Quito's pedagogy, concerning the work with clowns, is analysed from the point of view of the clowns that have gone through this process, in addition to the researcher's experimentation, and direct contact with the artist.
Descrição
Palavras-chave
Formação de palhaços, Comicidade, Teatro, Circo, Pedagogia, Clown training, Comicality, Theater, Circus, Pedagogy