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dc.contributor.authorPeralta, Deise Aparecida
dc.contributor.authorDias, Ana Lucia Braz
dc.contributor.authorGonçalves, Harryson Junio Lessa
dc.date.accessioned2018-11-12T17:28:02Z
dc.date.available2018-11-12T17:28:02Z
dc.date.issued2018-09-01
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-623666866
dc.identifier.citationEducação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 43, n. 3, p. 969-987, 2018.
dc.identifier.issn2175-6236
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/158034
dc.description.abstractAbstract: This article, based on data compiled in a comparative study, outlines the USA education system, followed by a description of historical milestones and the main legislation that defines professional education in that country. Without pretension to carry out systematic analyzes, the article is based on the perception in its authors constructed from visits, interviews, conversations, reading of legislation and contact with a culture of American reference information for professional performance. A configuration of professional education in that country illustrates a force that moves it. There is also a strong movement to pass legislation covering large-scale Member States to monitor student performance.en
dc.description.abstractResumo: Este texto, a partir de dados constituídos em um estudo comparativo, traça um panorama do sistema de ensino dos EUA, seguido de uma descrição de marcos históricos e das principais legislações que definem a educação profissional naquele país. Sem a pretensão de efetuar análises sistemáticas, o artigo se fundamenta na percepção que os seus autores construíram a partir de visitas, entrevistas, conversas, leitura de legislações e contato com a cultura estadunidense referente à formação para atuação profissional. A configuração de educação profissional naquele país ilustra a força que o move. Há também um forte movimento para aprovar legislações que cobrem dos estados avaliações em larga escala para monitorar o desempenho dos alunos.pt
dc.format.extent969-987
dc.language.isopor
dc.publisherUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação
dc.relation.ispartofEducação & Realidade
dc.sourceSciELO
dc.subjectProfessional Educationen
dc.subjectLegislationen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectUSAen
dc.subjectEducação Profissionalpt
dc.subjectLegislaçãopt
dc.subjectCurrículopt
dc.subjectEUApt
dc.titleEducação Profissional nos EUA: traços históricos, legais e curricularespt
dc.title.alternativeProfessional Education in the US: historical, legal and curricular landmarksen
dc.typeArtigo
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.contributor.institutionCentral Michigan University
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
dc.description.affiliationCentral Michigan University
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
dc.identifier.doi10.1590/2175-623666866
dc.identifier.scieloS2175-62362018000300969
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.identifier.fileS2175-62362018000300969.pdf
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