A homossexualidade nas perspectivas de futuros professores de Educação Física
Author
Advisor
Date
2018-11-09Type
View/ Open
Access rights

Metadata
Show full item recordAbstract
This work aimed to investigate the impact of teacher education for the diversity and teaching of the theme homosexuality in physical education, in order to work with respect for differences and diversity, considering that being different does not mean being Unequal and we must work with the theme precisely to develop empathy and respect. Even though the taboo is considered, this theme arises precisely so that we can break these discourses and truths imposed on human sexuality. Aiming to identify and analyze the discourses of the undergraduate students of the physical education course of a public university about the inclusion of homosexuals in their future classes and also their pedagogical practice. This investigation was carried out through interviews and also from bibliographic review, 10 undergraduate students of physical education were interviewed and analyzed their answers, concluding that there is still a lack of many debates, dialogues and knowledge for the Future teachers, but although they need more preparation a great majority intends to work with the subject in the classroom. This research was based on authors such as Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.
Neste trabalho buscou-se identificar e analisar os discursos dos licenciandos de um curso de Educação Física sobre a homossexualidade, afim de se trabalhar com o respeito as diferenças e a diversidade, tendo em vista que ser diferente não significa ser desigual e devemos trabalhar com a temática justamente para desenvolver empatia e respeito. Mesmo ainda sendo considerado o tabu este tema surge justamente para que possamos quebrar estes discurso e verdades impostas acerca da sexualidade humana. Tendo por objetivo identificar e analisar os discursos dos licenciandos do curso de Educação Física de uma universidade pública sobre a inclusão do alunos homossexuais em suas futuras aulas e também a sua pratica pedagógica. Esta investigação foi realizada por meio de entrevistas e também de revisão bibliográfica, foram entrevistados 10 alunos licenciandos de educação física e analisou-se suas respostas, concluindo-se que ainda falta muitos debates, diálogos e conhecimento para os futuros professores, mas embora eles necessitem de mais preparo uma grande maioria pretende trabalhar com o assunto em sala de aula. Para tanto essa pesquisa baseou-se em autores como Goellner, Guacira Lopes Louro, Leticia Lanz, Richard Misckolci, Judith Buttler, Willer Maffei, etc.
How to cite this document
Collections
