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Núcleo de comunicação, inovação e gestão (CIG): a Fanpage como produto midiático para fomentar uma cultura de inovação nas MPEs
(Congresso de extensão universitária da UNESP, 2015-09-18) [Trabalho apresentado em evento]
This article aims to report the planning and structuring of the first production media the Núcleo de Comunicação, Inovação e Gestão (CIG), research and extension group founded in 2015 at the Universidade Estadual Paulista ...
Lecotec: a extensão universitária como fator de diálogo com o ensino, a pesquisa e as práticas profissionais
(Congresso de extensão universitária da UNESP, 2015-09-18) [Trabalho apresentado em evento]
The University Extension Programs provide an unique social contribution by promoting a bilateral dialogue between academic research and community, as well as, by offering to students an experience directly related to its ...
Mídia e desenvolvimento social no documentário transmídia
(Rebej, 2014) [Artigo]
The genre documentary in itself characterized by citizen emancipation from the content discussed in his works. Termed as images of the people by Jean-Claude Bernardet (2003), the documentary is gaining traction in social ...
Folkcomunicación ciudadana a partir de la web 2.0 y de la movilidad
(Revista internacional de Comunicación y Desarrollo, 2015) [Artigo]
The social media are increasingly present in the lives of citizens, especially when the intention is to share views and information among its communities. However, that is something that leaves the control of citizens near ...
Novas mediações folkcomunicacionais a partir da narrativa transmídia
(Revista Internacional de Folkcomunicação, 2011) [Artigo]
Cultural events are changing significantly since the arrival of Web 2.0, where the company now has the ability to interact with the content available on the Internet, and also produce their own channels of media content. ...
Geração Y: característica de um novo ouvinte
(Conexão: Comunicação e Cultura, 2012) [Artigo]
The aim of this study is to present the main features in relation to the consumption of meédia, especially the radio, the current teenagers who make up the so‑called Generation Y or Generation Internet. The members of this ...
A divulgação da informação científica no rádio
(Orbis: Revista de Ciências Humanas, 2012) [Artigo]
No mundo, a fase atual pode ser caracterizada de sociedade do conhecimento na era da informação. A prática científica está associada a um ordenamento socio-politico-econômico, logo é justificável o porquê dos questionamentos ...
Técnicas y lenguajes documentales por el brasileño Eduardo Coutinho
(Revista Latina de Comunicación Social, 2015) [Artigo]
1. Introduction. Eduardo Coutinho represents the development and innovation of the Brazilian documentary. His career is still marked by a novel technique of interviews with participants also mix documentary with other ...
Geração digital: uma reflexão sobre as relações da juventude digital e os campos da comunicação e da cultura
(REVISTA GEMInIS, 2014) [Artigo]
This paper is about the concept of the field of communication and culture, based on Bourdieu’s concepts. It also aims the characteristics of postmodernism in the cultural field of production, diffusion and comment. This ...
O papel das emissoras educativas no Brasil em tempo de eleições
(Revista de Educação, Cultura e Comunicação do Curso de Comunicação Social das Faculdades Integradas Teresa D'Ávila, 2011) [Artigo]
The concept of educational radio is present in the Brazilian Code of Broadcasting in 1963, valued by an Interministerial 1999.According to the Ministry of Communications, only 176 stations are considered educational universe ...