Search
Now showing items 1-10 of 198
University television, visibility and consumption: The role of social networks in promoting contentTelevisão universitária, visibilidade e consumo: O papel das redes sociais na promoção dos conteúdos
(Comunicacao Midia e Consumo, 2019-05-01) [Artigo]
Non-hegemonic Brazilian television stations such as university TVs find in the current media context the possibility of new content distribution flows in relation to those structured in the analogue system. This is because ...
Democratic regulation of social network platforms: possibilities of regulated self-regulation in Brazil
(Eptic, 2021-09-01) [Artigo]
Motivated by the current deregulation and concentration of social networking platforms, discussions regarding regulatory proposals gained preponderance in the Brazilian and international public agenda. In this way, this ...
18º Encontro Nacional de Pesquisadores em Jornalismo 3 a 6 de Novembro de 2020Rupturas estruturais e desinformação: o perijornalismo como instrumento de mimetização noticiosa
(Anais do 18º Encontro Nacional de Pesquisadores em Jornalismo, 2020-11-03) [Artigo]
Este artigo busca compreender o fenômeno batizado de “perijornalismo” – narrativas não jornalísticas que se apropriam da arquitetura noticiosa para produzir relatos enganosos – a partir de suas manifestações em produtos ...
Os ODS nas iniciativas de inovação da Unesp: uma experiência de geolocalização
(Anais do 19º Encontro Nacional de Professores de Jornalismo, 2020-11-25) [Artigo]
As universidades desempenham papel central na promoção de inovação. A gestão de recursos, ambientes, oportunidades alocados no ambiente universitário tornam propícios o desenvolvimento de soluções inovadoras, entre elas a ...
Jornalismo e criatividade: uma revisão da elite de pesquisa
(Anais do 43º Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação – Virtual, 2020-12-01) [Artigo]
Em meio à convergência midiática, uma realidade mercadológica cada vez mais competitiva nos é imposta em curtos espaços de tempo. Com a popularização dos processos criativos, somados à economia e ao constante crescimento ...
O conhecimento, as redes e a competência em informação (CoInfo) na sociedade contemporânea: uma proposta de articulação conceitual
(Perspectivas em Gestão e Conhecimento, 2014) [Artigo]
Article exploratory nature that presents reflection on the information, knowledge and learning society and the social role of information and knowledge about new social structures that culminate in the emergence of the ...
Missão e profissão: a crítica literária de Otto Maria Carpeaux
(Remate de Males, 2011) [Artigo]
Análise da implantação
(Tram[p]as de la comunicación y la cultura, 2014) [Artigo]
his article is the result of an empirical research on the technology and market development resulting from the deployment of Digital TV in Brazil. Two aspects were selected to discuss the proposed question: the economic ...
Mulheres fazem isso? Análise das estratégias de gestão do rúgbi feminino no Brasil
(Podium: Sport, Leisure and Tourism Review, 2014) [Artigo]
This paper presents the integrated sports marketing to female rugby management in Brazil and analyzes the strategies used to popularize this sport. The Brazilian Confederation of Rugby in 2011 developed a strategic planning ...
A estética da imagem na TV digital
(Tram[p]as de la comunicación y la cultura, 2014) [Artigo]
This text reflects on the techniques and the process of image production and its artistic composition to digital television in high defini- tion, whereas the 4:3 and 16:9 formats will exist until shutdown of the analog ...