Pereira Vendruscolo, Cinthia Ramos [UNESP]2014-05-202014-05-202009-01-01Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 3, p. 729-737, 2009.1980-6574http://hdl.handle.net/11449/6757This article explains Alegria Project (Happiness Project) carried by State University Paulista in the Technology and Science Faculty (FCT/UNESP). The aim was to show many positives aspects of Circus art to public school students in Presidente Prudente city. The first part is the characterization and issues of Alegria Project. The second part is dedicated to define a theoretical and practical basis of circus art proposal at public school linked to physical education. Finally, there are a description of main aims and results obtained and conclusion of Alegria Project.O presente artigo retrata a experiência do Projeto de Extensão “Alegria” da FCT/UNESP numa vivência com a arte circense no ambiente escolar. Apresentamos o universo circense para crianças do ensino fundamental e, tal experiência é aqui abordada através de uma breve caracterização do Projeto; algumas considerações relevantes acerca de nossos propósitos teóricos; uma discussão sobre o circo a escola e a educação física e, finalmente os objetivos, resultados e considerações finais que caracterizam o Projeto “Alegria”.729-737porCircus artPhysical EducationAlegria projectO circo na escolaThe circus at schoolArtigoWOS:000270451700029Acesso abertoWOS000270451700029.pdf