Barros, Daniela Melaré Vieira [UNESP]2021-07-142021-07-142003-06Educar em Revista. Curitiba, PR, Brazil: Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 21, p. 01-21, 2003.0104-40601984-0411http://hdl.handle.net/11449/212432Due to the new dynamic of the information society and knowledge which favors the development of human resources, we find two central analysis: the democratization of the educational process in order to develop citizens and to prepare them for the job market. However, we will try to discuss educational trends in this study, especially distance education as a information society solution for qualifying workers for the job market, described as occupational demands and their new requirements.Com a nova dinâmica da sociedade da informação e do conhecimento, que privilegia a formação de recursos humanos, nos deparamos com duas análises primordiais: a democratização do processo educativo para a formação de cidadãos e a preparação para o mundo do trabalho. Portanto, neste trabalho, procuraremos discutir as tendências educacionais especialmente a educação a distância como um dos caminhos para a solução de qualificação da sociedade da informação para o mundo do trabalho, caracterizado enquanto demandas de ocupação e suas novas exigências.01-21pordistance educationoccupational demandsjob marketeducação a distânciademandas ocupacionaismundo do trabalhoEducação a distância e as novas demandas ocupacionaisDistance education and the new ocupational demandsArtigo10.1590/0104-4060.282S0104-40602003000100005Acesso abertoS0104-40602003000100005.pdf