Bamonte, Joedy Luciana Barros Marins [UNESP]2016-03-022016-03-022014Proceedings of World Congress on Communication and Arts: the Challenge of Developing Creative Artists in a Standardized World, v. 7, p. 293-297, 2014.2317-1707http://hdl.handle.net/11449/135470The way we look express our soul, so there is no way to disregard the presence of intuitive processes in the creation of any work, like say Fayga Ostrower. Based on the theories of the artist, intends to investigate how their own texts read his plastic production, heavily influenced by German Expressionism. The concernment of the research is in the approach how their publications favor the understanding of artistic making as a moment against the intuitive and the fullness of the original creation and true to the thought of the artist.A maneira como olhamos expressa nossa alma, por isso não há como desconsiderar a presença de processos intuitivos na criação de qualquer obra, como diria Fayga Ostrower. Partindo das teorias da artista, intenta-se investigar como seus próprios textos lêem sua produção plástica, extremamente influenciada pelo Expressionismo alemão. O interesse da pesquisa está na abordagem de como suas publicações favorecem a compreensão do fazer artístico como momento de encontro ao intuitivo e à plenitude da criação original e fiel ao pensamento do artista.293-297porVisual artsCreativityCreation’ processFayga OstrowerContemporary artArtes visuaisCriatividadeProcesso de criaçãoFayga OstrowerArte contemporâneaFayga Ostrower: estudos sobre a pesquisa plástica e teórica nos processos criativosArtigoAcesso abertoISSN2317-1707-2014-07--293-297.pdf3926126789184059