Oliveira, Paula Ramos de [UNESP]2015-07-152015-07-152011Dialogia, v. 13, p. 35-44, 2011.1983-9294http://hdl.handle.net/11449/124705When someone teaches Philosophy, he or she must be conscious that in the texts there is a compound of three kinds of experience: reading, thinking and writing. These three types of experience blend form and content of the text when one thinks, writes and reads. Then these experiences have an face as shape and another face including thinking, writing and reading in a continuous tension because it is related to a practice that is in this same context, that of philosophy.Quando alguém ensina filosofia, ele ou ela deve ter consciência de que essa experiência é uma combinação de três tipos de experiência: pensar, escrever e ler. Esses três tipos misturam forma e conteúdo do texto quando pensamos, escrevemos e dizemos. Portanto, essas experiências têm uma face que constitui como forma e outra face que inclui pensamento, escrita e fala, todas em tensão contínua nesse mesmo contexto, aquele da filosofia.35-44porExperienceForm and shapePhilosophyTeachingTextsEnsinoExperiênciaFilosofiaForma e conteúdoTextoOs textos no ensino de filosofiaThe texts in the teaching of PhilosophyArtigo10.5585/DialogiaN13.2696Acesso abertoISSN1983-9294-2011-13-35-44.pdf17880635512472540000-0001-9620-5964