Salandim, Maria Ednéia Martins [UNESP]Souza, Luzia Aparecida deFernandes, Dea Nunes2016-03-022016-03-022010Revista Universidade Rural. Série Ciências Humanas, v. 32, n. 2, p. 55-66, 2010.0104-9259http://hdl.handle.net/11449/134553The main intention of this paper is to present how a Research Group in Mathematics Education – known as GHOEM, “Oral History and Math Education” Research Group – is taking Oral History into account in Mathematics Education researches, sometimes challenging and expanding this specific methodological approach in order to better answer questions in Math Education field. The composition of such group, as frequently occurs in a research community, is dynamic. So, the works taken into consideration in this paper were those written by researchers which were GHOEM members at the time they published their results.No texto, discute-se como um grupo de pesquisa em Educação Matemática – o Grupo de Pesquisa História Oral e Educação Matemática (GHOEM) – tem se apropriado da metodologia da História oral em suas investigações e como tem ampliado esse referencial teóricometodológico específico para melhor responder às questões de pesquisa próprias ao campo da Educação Matemática. Dada a dinâmica que caracteriza o GHOEM, a revisão bibliográfica, aqui apresentada, inclui os trabalhos daqueles pesquisadores que, quando desenvolvendo suas pesquisas, eram vinculados ao grupo.55-66porMathematics educationOral historyResearchGHOEMEducação matemáticaHistória oralPesquisaGHOEMHistória oral em educação matemática: contribuições para um referencialArtigoAcesso restrito78200726668335327820072666833532