Martins, Eliana Bolorino Canteiro [UNESP]Giaqueto, Adriana [UNESP]2016-08-042016-08-042015-09-228º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015.2176-9761http://hdl.handle.net/11449/142415This article aims to discuss and reflect on the challenges trodden in the development of Extension Project: Study Group on children and adolescents (NECRIA) and Elo: family and school. The two extension projects using the methodology of Paulo Freire to work with children / families and teachers of a primary school public school in the state schools in the city of Franca (SP), so always performs the action-reflection process evaluating the construction of all phases of these projects. Considering the determinants of the current situation, which have a strong focus on educational universe, the socialization of reflection will help in the evaluation of other experiences of university extension projects in education.O presente artigo pretende problematizar e refletir sobre os desafios trilhados no desenvolvimento dos Projetos de Extensão: Núcleo de Estudos sobre criança e adolescente (NECRIA) e o Elo: família e escola. Os dois projetos de extensão utilizam a metodologia de Paulo Freire para atuar com as crianças/famílias e docentes de uma escola pública de ensino fundamental de rede estadual de ensino no município de Franca (SP), portanto, sempre realiza o processo de açãoreflexão avaliando a construção de todas as etapas dos referidos projetos. Considerando os determinantes da conjuntura atual, que têm forte incidência no universo educacional, a socialização da reflexão contribuirá na avaliação de outras experiências de projetos de extensão universitária na área da educação.1-7porProject extensionEducationProjeto de extensãoEducaçãoRefletindo sobre os desafios de dois projetos de extensão universitária UNESP/Campus de Franca (SP)Trabalho apresentado em eventoAcesso abertoISSN2176-9761-2015-01-07-martins.pdf29292158485234480000-0002-7796-8437