Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

Making roads: Teletandem stories in the training of Spanish teachers

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Sao Paulo, Fac Filosofia

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This article presents a discussion on the processes of reflection on the development of pre-service teachers of Spanish. For that, we used the stories of experiences of undergraduates in Language Arts (Spanish) within the context of teletandem. The study was grounded on the participants' reports of their activities whether during teletandem sessions or during mediation sessions. We concluded that the actions related to both of these contexts constitute fruitful educational spaces, not only in regards to the processes of foreign language teaching and learning, but also to the processes of reflection on their student-teaching practice and to the constitution of their professional identity. We developed our analysis grounded on the assumptions of Narrative Inquiry and from a perspective of intercultural and critical competences for teacher development.

Descrição

Palavras-chave

Spanish teachers', development, Teletandem, reports analysis

Idioma

Português

Citação

Caracol. Sao Paulo Sp: Univ Sao Paulo, Fac Filosofia, n. 13, p. 78-101, 2017.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Item type:Unidade,
Faculdade de Ciências e Letras
FCLAS
Campus: Assis


Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso