Logotipo do repositório
 

Publicação:
Fundamentos filosóficos e antropológicos da..Fundamentos filosóficos y antropológicos de la teoría del Sich-bewegen y la formación de sujetos emancipados, autónomos y críticos: El ejemplo del currículo de educación física en el estado de São Paulo

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This article examines philosophical and anthropological underpinnings of the Sich-Bewegen Theory, based on the phenomenological philosophy by Merleau-Ponty and social anthropology by Mauss and Geertz. It also considers implications for Physical Education Elementary and High School curricula aimed at forming emancipated, autonomous and critical individuals, taking the Physical Education Curriculum of the State of São Paulo as example. It concludes that the curriculum needs to imbricate into students’ social life and take into account the challenges and issues from contemporary society.

Descrição

Palavras-chave

Curriculum, Human movement, Phenomenology, Social anthropology

Idioma

Português

Como citar

Movimento, v. 20, n. 4, p. 1631-1653, 2014.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação