Caminhos de mãos: morro de mares
Carregando...
Data
2022-01-14
Autores
Custódio, Tainá Alves
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Resumo
A pesquisa apresentada integra o trabalho de conclusão de curso de Bacharelado em Artes Visuais, apresentando por meio de uma exposição virtual a produção autoral de obras desenvolvidas durante a realização da pesquisa “Caminhos de mãos: libras como forma de acesso à arte”. Dessa forma, o trabalho se coloca como uma produção desenvolvida durante o período de isolamento social causado pela pandemia de Covid-19, durante o ano de 2020 e 2021, relacionando subjetividade, normalidade e normatividade, surdez e silêncio.
The research presented is part of the conclusion work of the Bachelor's Degree in Visual Arts, presenting, through a virtual exhibition, the authorial production of works developed during the realization of the research "Paths of hands: Brazilian Sign Language as a form of access to art". In this way, the work presents itself as a production developed during the period of social isolation caused by the Covid-19 pandemic, during the years 2020 and 2021, approaching subjectivity, normality and normativity, deafness and silence.
The research presented is part of the conclusion work of the Bachelor's Degree in Visual Arts, presenting, through a virtual exhibition, the authorial production of works developed during the realization of the research "Paths of hands: Brazilian Sign Language as a form of access to art". In this way, the work presents itself as a production developed during the period of social isolation caused by the Covid-19 pandemic, during the years 2020 and 2021, approaching subjectivity, normality and normativity, deafness and silence.
Descrição
Palavras-chave
Normal, Língua, Linguagem, Mediação, Surdez, Libras, Língua Brasileira de Sinais, Acessibilidade, Artes Visuais, Tongue, Language, Mediation, Deafness, Libras, Brazilian Sign Language, Accessibility, Visual arts, Língua brasileira de sinais, Surdos – Educação inclusiva, Arte - inclusão