Logotipo do repositório
 

Publicação:
O discurso fotográfico no livro didático: Representações e práticas inadequadas de leitura

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This article, qualitative nature, aims to expose, through a documentary analysis, the methodological inadequacies of a Textbook (9th Year of the Basic Education II) for textual understanding of photography. Concepts and representation of reading were based on Peirce, Bakhtin, Barthes. The results showed an incomplete reading of photography and inconsistencies between the advertised theoretical contribution and reading activities built in the textbook by the authors.

Descrição

Palavras-chave

Basic education II, Reading of photography, Semiotics and languages teaching, Textbook

Idioma

Português

Como citar

Discursos Fotograficos, v. 11, n. 19, p. 247-272, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação