Publicação: Comunicação corporativa na comunicação pública: estudo de notícias de assessorias de imprensa de universidades públicas paulistas
Carregando...
Arquivos
Data
Autores
Orientador
Vicente, Maximiliano Martin 

Coorientador
Pós-graduação
Curso de graduação
Comunicação Social - FAAC
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Tipo
Trabalho de conclusão de curso
Direito de acesso
Acesso aberto

Resumo
The purpose of this experimental project was to characterize the reports by the press offices of three public universities in São Paulo higher education, two state and one federal, evaluating what prerogatives of corporate communication are present in the public communication made by them. From the perspective of the content analysis proposed by Laurence Bardin and; based on the concepts involved in the definition of public communication by Pierre Zémor and Corporate Communications by Jorge Duarte, it was made an analysis of the method of construction of news from the three universities. It was used a methodology in which interspersed of quantitative analysis procedures with qualitative analysis procedures
Descrição
Palavras-chave
Comunicação na administração publica, Comunicação nas organizações, Comunicação na educação, Imprensa, Assessoria, Communication in public administration, Communication in organizations, Communication in education, Press
Idioma
Português
Como citar
PIRILLO, Nádia Rubio. Comunicação corporativa na comunicação pública: estudo de notícias de assessorias de imprensa de universidades públicas paulistas. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Jornalismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.