Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação
Alternative title
Theodor Adorno and Hannah Arendt: confluences in the field of philosophy of educationAuthor
Date
2013-09-01Type
Article

View/ Open
Access rights
Open access 

Metadata
Show full item recordAbstract
The aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited.
O objetivo deste artigo consiste em analisar a confluência entre o pensamento dos filósofos Theodor Adorno e Hannah Arendt na crítica ao totalitarismo e ao fascismo no período pós-Segunda Guerra Mundial. Procurando aproximar a obra de ambos, serão explicitados em especial os aspectos mais relevantes dessa crítica no campo da filosofia da educação.
How to cite this document
Bueno, Sinésio Ferraz. Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação. Educar em Revista. Setor de Educação da Universidade Federal do Paraná, n. 49, p. 299-307, 2013. Available at: <http://hdl.handle.net/11449/109767>.
Keywords
Language
Portuguese
Collections
