Evaluating residues and integrals through negative dimensional integration method (NDIM)
Autor
Data de publicação
2006-10-01Tipo
Artigo

Download do arquivo
Direito de acesso
Acesso aberto 

Metadados
Exibir registro completoResumo
The standard way of evaluating residues and some real integrals through the residue theorem (Cauchy's theorem) is well-known and widely applied in many branches of Physics. Herein we present an alternative technique based on the negative dimensional integration method (NDIM) originally developed to handle Feynman integrals. The advantage of this new technique is that we need only to apply Gaussian integration and solve systems of linear algebraic equations, with no need to determine the poles themselves or their residues, as well as obtaining a whole class of results for differing orders of poles simultaneously.
Como citar este documento
Suzuki, Alfredo Takashi. Evaluating residues and integrals through negative dimensional integration method (NDIM). Acta Physica Polonica B, v. 37, n. 10, p. 2767-2779, 2006. Disponível em: <http://hdl.handle.net/11449/69149>.
Palavra-chave
Idioma
Inglês
Este item aparece nas seguintes coleções

Itens relacionados
Exibindo os itens relacionados pelo título, autor e palavra-chave.
-
Evaluation of integrated inverter topologies for low power PV systems
Junior, Luigi G.; De Brito, Moacyr A. G.; Sampaio, Leonardo P.; Canesin, Carlos A.(3rd International Conference on Clean Electrical Power: Renewable Energy Resources Impact, ICCEP 2011, 2011) [Trabalho apresentado em evento]
This work presents the stage integration in power electronics converters as a suitable solution for solar photovoltaic inverters. The rated voltages available in Photovoltaic (PV) modules have usually low values for ... -
Concepções dos gestores escolares sobre educação integral e tempo integral em escolas municipais de Marília
Talaveras, Aline Linhares Rodrigues(Universidade Estadual Paulista (UNESP), 2017) [Dissertação de mestrado]
Esta pesquisa teve como objetivo analisar as concepções dos gestores da educação sobre educação integral e tempo integral de escolas municipais do ensino fundamental, ciclo I, da cidade de Marília. Foram analisadas as ... -
A formação continuada docente no ensino médio do Programa de Ensino Integral (PEI) do Estado de São Paulo: possibilidades e desafios
Del Arco, Débora Boulos (Universidade Estadual Paulista (UNESP), 2018) [Dissertação de mestrado]O Programa de Ensino Integral (PEI) se constitui em um modelo escolar lançado como política pública no Estado de São Paulo, em 2012, para tentar atender às demandas da etapa do Ensino Médio, relacionadas especialmente ao ...