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Publicação:
O trabalho de orientação dos estágios frente aos diferentes cenários educacionais

dc.contributor.authorDe Azevedo, Maria Antonia Ramos [UNESP]
dc.contributor.authorDe Fátima Ramos de Andrade, Maria
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.institutionUniversidade Municipal de São Caetano do Sul São
dc.contributor.institutionPedagogia Universitária
dc.contributor.institutionEducação pela Universidade
dc.contributor.institutionPós-doutoranda em Políticas Públicas na Fundação
dc.contributor.institutionPontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
dc.contributor.institutionDidática na Universidade Municipal de São Caetano do Sul
dc.date.accessioned2014-05-27T11:25:56Z
dc.date.available2014-05-27T11:25:56Z
dc.date.issued2011-07-01
dc.description.abstractThis paper discussed the professor's role in teacher education during the trainee activities. Several scenarios were identified in the literature and the potential improvement that tutorial actions could have was highlighted. Three main dimensions of tutorial actions were proposed: education is to advise for life, to advise is to support the student to perceive alternative processes, attitudes and perceptions and to advise is to develop the student towards his or her learning process. It is proposed that the professor exercise educational tutoring and not only specific tutoring, these last ones usually focused on the classroom only.en
dc.description.affiliationDepartamento de Educação UNESP, Rio Claro - SP
dc.description.affiliationUniversidade Municipal de São Caetano do Sul São, Caetano do Sul - SP
dc.description.affiliationPedagogia Universitária, São Paulo
dc.description.affiliationEducação pela Universidade, São Paulo
dc.description.affiliationDepartamento de Educação da UNESP, Rio Claro - SP
dc.description.affiliationPós-doutoranda em Políticas Públicas na Fundação, Carlos Chagas/SP
dc.description.affiliationPUC/SP
dc.description.affiliationDidática na Universidade Municipal de São Caetano do Sul, São Paulo
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação UNESP, Rio Claro - SP
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação da UNESP, Rio Claro - SP
dc.format.extent147-161
dc.identifierhttp://www.curriculosemfronteiras.org/vol11iss2articles/azevedo-andrade.pdf
dc.identifier.citationCurriculo sem Fronteiras, v. 11, n. 2, p. 147-161, 2011.
dc.identifier.issn1645-1384
dc.identifier.lattes9683880235696496
dc.identifier.scopus2-s2.0-84855884928
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/72548
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofCurriculo sem Fronteiras
dc.relation.ispartofsjr0,121
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceScopus
dc.subjectEducational tutoring
dc.subjectProfessorship
dc.subjectTutorial actions
dc.titleO trabalho de orientação dos estágios frente aos diferentes cenários educacionaispt
dc.title.alternativeWorking with student-teachers: Facing different educational scenariosen
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.author.lattes9683880235696496
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências, Rio Claropt
unesp.departmentEducação - IBpt

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