Logotipo do repositório
 

Publicação:
Harmonics and the ground of representations. Kant on a musical metaphor from Eberhard. A brief commentary

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Consejo Superior Investigaciones Cientificas-csic, Inst Filosofia

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

In the Vorarbeiten to the Streitschrift against Eberhard there is a Kant's annotation with a relative abundance of vocables taken from the music. These four lines are preceded by mention of a page interval from an unidentified text. This paper, revealing the source to which Kant alludes indirectly, comments a musical example from Eberhard against critical philosophy, precisely the same that gave rise to this annotation of the philosopher. After some philological considerations on the musical vocabulary employed by both authors, I proceed to an analysis of the metaphor and their argumentative effectiveness.

Descrição

Palavras-chave

Kant, Eberhard, Musical metaphor, Harmonic, Ground of representations

Idioma

Português

Como citar

Con-textos Kantianos-international Journal Of Philosophy. Madrid: Consejo Superior Investigaciones Cientificas-csic, Inst Filosofia, n. 2, p. 48-61, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação