Logotipo do repositório
 

Publicação:
The Reading Corner as literary literacy practice

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Editora Univ Federal Parana, Centro Politecnico

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

Due the pedagogical concerns about reader formation, the Literature taught in the first cycle of elementary school usually suffer an inappropriate process of schooling. However, this scene can be changed when one takes the literary literacy approach. The analysis of the Reading Corner as a literary literacy practice in this level of teaching shows that even traditional activities can be turned in an well succeed alternative to the literary reader formation.

Descrição

Palavras-chave

Literary Reader, Reading Corner, Shared Independent Reading, Literary Literacy, Reader Formation

Idioma

Português

Como citar

Educar Em Revista. Parana: Editora Univ Federal Parana, Centro Politecnico, v. 34, n. 72, p. 95-109, 2018.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação