Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

AFFIRMATIVE POLICIES AND JUVENILE LITERATURE: REFLECTIONS ON THE REPRESENTATIONS OF CHILDHOOD

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Fed Goias, Campus Catalao

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This text aims to reflect on the formation of the young reader in the context of affirmative policies. For this, we will present a comparative analysis of the books Meu pe da laranja lima (2013), written by the Brazilian author Jose Mauro de Vasconcelos, and Commander Hussi (2006), by the Capeverdian author Jorge Araujo (1959-) using theories from the Reception Aesthetics. To achieve this goal, we built the hypothesis that both books have an emancipatory potential for their readers through the representations of childhood, expanding their horizons of expectation. This paper justifies itself because these books present an appealing structure that explores tenderness, pain, and allegorical elements in the representation of the imaginary its protagonists.

Descrição

Palavras-chave

Affirmative policies, Reception Aesthetics, reader formation

Idioma

Português

Citação

Linguagem-estudos E Pesquisas. Catalao: Univ Fed Goias, Campus Catalao, v. 19, n. 1, p. 115-133, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Item type:Unidade,
Faculdade de Ciências e Letras
FCLAS
Campus: Assis


Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso