Logotipo do repositório
 

Publicação:
Evaluating the effectiveness of health communication: a proposed tool for evaluating sexually transmitted infections (STI) prevention campaigns (abstract: p. 16)

dc.contributor.authorRothberg, Danilo [UNESP]
dc.contributor.authorFerreira, Vinícius Lauriano
dc.contributor.authorMuniz, Aressa Joel [UNESP]
dc.contributor.authorMendonça, Ana Valéria Machado
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.contributor.institutionServiço Social do Comércio do Paraná
dc.contributor.institutionUniversidade de Brasília (UnB)
dc.date.accessioned2023-03-01T21:03:03Z
dc.date.available2023-03-01T21:03:03Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractWhat constitutes effective communication for health promotion and the prevention of STI among young people? This article proposes a methodology for evaluating the effectiveness of public publicity campaign pieces, such as videos, posters, leaflets, audio and print media, and social media posts. The indicators used to determine effectiveness were taken from the specialist literature and systematized in the form of an evaluation guide consisting of seven thematic blocks structured around normative propositions. This article describes the guide, the rationale behind it, and its application as a health communication tool for determining effectiveness in theory and practice. The guide provides an objective tool that can be applied by individual researchers or teams to a broad range of corpora.en
dc.description.affiliationDepartamento de Ciências Humanas Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp), Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, SP
dc.description.affiliationDivisão de Educação Cultura e Ação Social Serviço Social do Comércio do Paraná, PR
dc.description.affiliationPós-graduanda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design (mestrado) Unesp, SP
dc.description.affiliationDepartamento de Saúde Coletiva Faculdade de Ciências da Saúde Universidade de Brasília, DF
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Ciências Humanas Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp), Avenida Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, SP
dc.description.affiliationUnespPós-graduanda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Faculdade de Arquitetura Artes Comunicação e Design (mestrado) Unesp, SP
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
dc.description.sponsorshipIdCNPq: 305689/2019-3
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/interface.220004
dc.identifier.citationInterface: Communication, Health, Education, v. 26.
dc.identifier.doi10.1590/interface.220004
dc.identifier.issn1414-3283
dc.identifier.scopus2-s2.0-85135121820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/241437
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofInterface: Communication, Health, Education
dc.sourceScopus
dc.subjectHealth communication
dc.subjectPublic health campaigns
dc.subjectSTI prevention
dc.titleEvaluating the effectiveness of health communication: a proposed tool for evaluating sexually transmitted infections (STI) prevention campaigns (abstract: p. 16)en
dc.titleCalidad de la comunicación promotora de la salud: ¿cómo evaluarla? Propuesta de instrumento de evaluación de campañas de prevención de infecciones de transmision sexual (ITSs) (resumen: p. 16)es
dc.titleQualidade da comunicação promotora da saúde: como avaliar? Proposta de instrumento de avaliação de campanhas de prevenção de infecções sexualmente transmissíveis (ISTs)pt
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.departmentDesign - FAACpt

Arquivos