Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

Dialogues on literacy and literacy in the universe of Early Childhood Education

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Nove Julho

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

Discussions on the teaching of reading and writing in the context of Early Childhood Education reveal different positions, indicating diversified practices that vary according to the theoretical concepts that underlie the pedagogical work in this school phase. This article presents part of a post-doctoral theoretical research developed between 2020 and 2022 that aimed to analyze the legal and scientific path of the process of consolidation of Early Childhood Education as part of Basic Education, in the last decade, as well as the construction of its identity as a systematized learning space, directed to the formation and development of the child, with emphasis on Literacy, Literacy and Ludicity practices. The main objective of the article is to discuss the concepts of literacy and literacy and the possibilities of exploring such processes in the universe of Early Childhood Education, through a pedagogical work that values play as the main activity of childhood.

Descrição

Palavras-chave

literacy, child education, pedagogical practices

Idioma

Inglês

Citação

Dialogia. Sao Paulo: Univ Nove Julho, n. 43, 17 p., 2023.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Item type:Unidade,
Faculdade de Ciências e Letras
FCLAR
Campus: Araraquara


Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso