Logotipo do repositório
 

Publicação:
CURRÍCULO E EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: ANÁLISE DO ESTADO DA ARTE EM PERIÓDICOS NACIONAIS

dc.contributor.authorBoscatto, Juliano Daniel
dc.contributor.authorDarido, Suraya Cristina
dc.contributor.institutionInstituto Federal de Santa Catarina
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2018-11-12T17:28:15Z
dc.date.available2018-11-12T17:28:15Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractABSTRACT The production of knowledge in the field of Physical Education, perpasses by the analysis of thematic areas of the pedagogical subarea and the inherent aspects of the school curriculum. The objective of this study was to analyze academic-scientific production in national journals with the term Curriculum and Physical School Education in the period between 2005 and 2015. The results of research published in the periodicals demonstrate aspects inherent to the organization / systematization of curricular knowledge Of EF, in order to overcome the sportive and procedural nature of teaching practices. There is a need for research to address this problem, in a collaborative dialogue with teachers who are protagonists of everyday educational actions.en
dc.description.abstractRESUMO A produção do conhecimento no campo da Educação Física, perpassa pela análise de temáticas da subárea pedagógica e aos aspectos inerentes ao currículo escolar. Objetivou-se analisar a produção acadêmico-científica em periódicos nacionais com o termo “Currículo e Educação Física Escolar”, no período entre os anos de 2005 a 2015. Os resultados das pesquisas publicadas nos periódicos demonstram aspectos inerentes a organização/sistematização dos saberes curriculares da EF, com vistas a superar o caráter esportivista e procedimental das práticas de ensino. Visualiza-se a necessidade de as pesquisas abordarem essa problemática, em diálogo colaborativo com os professores protagonistas das ações educativas cotidianas.pt
dc.description.affiliationInstituto Federal de Santa Catarina
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista
dc.format.extent-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4025/jphyseduc.v28i1.2855
dc.identifier.citationJournal of Physical Education. Universidade Estadual de Maringá, v. 28, p. -, 2017.
dc.identifier.doi10.4025/jphyseduc.v28i1.2855
dc.identifier.fileS2448-24552017000100203.pdf
dc.identifier.issn2448-2455
dc.identifier.scieloS2448-24552017000100203
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/158086
dc.language.isopor
dc.publisherUniversidade Estadual de Maringá
dc.relation.ispartofJournal of Physical Education
dc.relation.ispartofsjr0,194
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceSciELO
dc.subjectPhysical Educationen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectBasic Educationen
dc.subjectEducação Físicapt
dc.subjectCurrículopt
dc.subjectEducação Básicapt
dc.titleCURRÍCULO E EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: ANÁLISE DO ESTADO DA ARTE EM PERIÓDICOS NACIONAISpt
dc.title.alternativeCURRICULUM AND SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: ANALYSIS OF THE STATE OF THE ART IN NATIONAL JOURNALen
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
S2448-24552017000100203.pdf
Tamanho:
324.45 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format

Coleções