Logotipo do repositório
 

Publicação:
Mapping and analysis of the enrollment of students with disabilities in three Brazilian public universities

dc.contributor.authorMartins, Sandra Eli Sartoreto de Oliveira [UNESP]
dc.contributor.authorLeite, Lúcia Pereira [UNESP]
dc.contributor.authorCiantelli, Ana Paula Camilo [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2018-12-11T17:22:04Z
dc.date.available2018-12-11T17:22:04Z
dc.date.issued2018-01-01
dc.description.abstractThe enrollment of students with disabilities in Higher Education is becoming more and more present in the Brazilian reality, however, it is difficult to draw a more realistic picture about the number of these students and their educational demands. This text critically portrays the graduation rates of students with disabilities in three public higher education institutions in the country. It is a longitudinal study that considered the procedures adopted in the identification of the entry and stay of these students, in the period of 2014-2015, raised by the consultation of the documentation of the institutions. The profile of graduates with disabilities, regarding the characterization and the form of self-declaration of the deficiencies instituted in the universities. It was noticed that the number of registrations is still timid, demonstrating the need for investments in affirmative and institutional policies, to guarantee the participation of this segment in the public university.en
dc.description.affiliationDepartamento de Educação Especial Faculdade de Filosofia e Ciências Programa de Pós-Graduação em Educação Universidade Estadual Paulista - Unesp Campus de Marília
dc.description.affiliationDepartamento de Psicologia Programa Pós-graduacao em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem - Unesp
dc.description.affiliationPrograma de Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Faculdade de Ciências - UNESP
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação Especial Faculdade de Filosofia e Ciências Programa de Pós-Graduação em Educação Universidade Estadual Paulista - Unesp Campus de Marília
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Psicologia Programa Pós-graduacao em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem - Unesp
dc.description.affiliationUnespPrograma de Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Faculdade de Ciências - UNESP
dc.format.extent15-23
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-35392018033
dc.identifier.citationPsicologia Escolar e Educacional, v. 22, n. Specialissue, p. 15-23, 2018.
dc.identifier.doi10.1590/2175-35392018033
dc.identifier.fileS1413-85572018000400015.pdf
dc.identifier.issn2175-3539
dc.identifier.issn1413-8557
dc.identifier.scieloS1413-85572018000400015
dc.identifier.scopus2-s2.0-85051103606
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/176685
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofPsicologia Escolar e Educacional
dc.relation.ispartofsjr0,225
dc.relation.ispartofsjr0,225
dc.rights.accessRightsAcesso aberto
dc.sourceScopus
dc.subjectHigher education
dc.subjectInclusive education
dc.subjectPeople with disabilities
dc.titleMapping and analysis of the enrollment of students with disabilities in three Brazilian public universitiesen
dc.titleMapeamento e análise da matrícula de estudantes com deficiência em três Universidades públicas brasileiraspt
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Filosofia e Ciências, Maríliapt
unesp.departmentEducação Especial - FFCpt

Arquivos

Pacote Original

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Carregando...
Imagem de Miniatura
Nome:
S1413-85572018000400015.pdf
Tamanho:
334.76 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format