Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

Environmental education: educational tendencies, epistemological sources and the project pedagogy

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Univ Metodista Piracicaba-unimep

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

Considering education as a human activity, political and social will undertake in this article reflects on pedagogical tendencies that historically were most frequent in school education in Brazil, its main epistemological sources, as well as emerging tendencies in these Environmental Education. From this framework and a critical, transformative and emancipatory Environmental Education, reflect on the Pedagogy of Projects as an educational practice, considering its possibilities and limits.

Descrição

Palavras-chave

ENVIRONMENTAL EDUCATION, PEDAGOGY, METHOD, PROJECTS

Idioma

Português

Citação

Comunicacoes. Piracicaba: Univ Metodista Piracicaba-unimep, v. 22, n. 2, p. 65-83, 2015.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso