Logotipo do repositório
 

Publicação:
As percepções e os significados para os estagiários de educação física em relação à indisciplina na escola

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Escola de Educação Física

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

This research investigated the perceptions and the meanings for the trainees of Physical Education regarding the indiscipline in the school. The methodology used was from qualitative nature, having as participants 16 students of a public course of Physical Education. The indiscipline was pointed by the trainees while a present problem in their practices and connected to different difficulties. Therefore, as methodological procedures more mentioned, appeared the blackmail, the agreements and the dialogue, being the school institution, outstanding while informative of the rules, of the rights and of the students' duties.

Descrição

Palavras-chave

Behavior, Physical Education, Education, primary and secondary

Idioma

Português

Como citar

Movimento. Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Escola Educ Fisica, v. 14, n. 3, p. 117-137, 2008.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação