Atenção!


O atendimento às questões referentes ao Repositório Institucional será interrompido entre os dias 20 de dezembro de 2025 a 4 de janeiro de 2026.

Pedimos a sua compreensão e aproveitamos para desejar boas festas!

Logo do repositório

The Studio PANaroma and Electroacoustic Music in Brazil

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Resumo

This article discusses the foundation of Studio PANaroma de Música Eletroacústica in São Paulo in 1994, an institution of the São Paulo State University and one of the most active research and production centers in the area in the world, contextualizing its conception with the internationalist tendencies present since the beginning of modernism in Brazil. To this end, the text discusses the notion of cultural anthropophagy, as formulated by Oswald de Andrade; discusses a brief history of the first initiatives in the field of electroacoustic music in Brazil; and focuses on the historical importance and the particularity of the Studio PANaroma, which substantially changed the development of electroacoustic music in the country. The studio’s activities are described, including the founding of the studio’s loudspeaker orchestra, as well as the studio’s main research activities.

Descrição

Palavras-chave

Idioma

Inglês

Citação

Computer Music Journal, v. 46, n. 1-2, p. 108-119, 2022.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação

Outras formas de acesso