Logotipo do repositório
 

Publicação:
A Renovação do Currículo do Ensino Secundário no Brasil: as últimas batalhas pelo humanismo (1920-1960

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

The text analyzes the debates put forward in the defense for a humanist curriculum in the Brazilian secondary schools me the period from 1920 and 1960. Basing on the articles published in the periodic of national circulating and texts by educators who problematize the question f humanism as the orientation guide for the curriculum, the text highlights the positions of the intellectuals connected to the Catholic Churcho beside the thoughts of the secondary school teachers and the intellectuals of the progressive tendency. The analyses also show how the humanism notion is going to be transformed along the twentieth century and how this notion was enrooted in the Brazilian culture.

Descrição

Palavras-chave

Curriculum, High School, History of Education

Idioma

Português

Como citar

Curriculo sem Fronteiras, v. 9, n. 1, p. 72-90, 2009.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação