Logotipo do repositório
 

Publicação:
As disputas pelo currículo e a renovação da escola primária nos estados unidos na transição do século 19 para o século 20

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Resenha

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

This text includes a study on the disputes for the primary school curriculum in the United States from the 19th century to the 20th century. Firstly, the principles of correlation and concentration of the subject such as the ones proposed by Francis Parker and the Herbartians, especially Charles McMurry and Frank McMurry, will be analyzed. Secondly, the displacement found on the curricular debate from Stanley Hall's and John Dewey's propositions defending the reconfiguration of the curriculum considering the nature and the child's interests will be analyzed.

Descrição

Palavras-chave

History of elementary school, History of the curriculum, North-American education

Idioma

Português

Como citar

Historia da Educacao, v. 20, n. 48, p. 35-53, 2016.

Itens relacionados

Financiadores

Coleções

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação