Logotipo do repositório
 

Publicação:
O conceito de saber escolar clássico em Dermeval Saviani: Implicações para a Educação Matemática

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

The aim of this paper is initially to consider some issues related to the relationship between humanization and alienation in the process of historical social development of human gender. These considerations are fundamental for understanding the concept of classical in Dermeval Saviani and the consequences for research about the historical development of Mathematics currently found in school curriculums. The intention is to value the appropriation of school mathematics as a humanizing element that becomes accessible through the activity of teaching.

Descrição

Palavras-chave

Historical-critical pedagogy, History of mathematics, Marxism, School math

Idioma

Português

Como citar

Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 23, n. 36, p. 753-773, 2010.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação