Logotipo do repositório
 

Publicação:
Mapeamento e análise da matrícula de estudantes com deficiência em três Universidades públicas brasileiras

dc.contributor.authorMartins, Sandra Eli Sartoreto de Oliveira [UNESP]
dc.contributor.authorLeite, Lúcia Pereira [UNESP]
dc.contributor.authorCiantelli, Ana Paula Camilo [UNESP]
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.date.accessioned2018-12-11T17:19:16Z
dc.date.available2018-12-11T17:19:16Z
dc.date.issued2018-01-01
dc.description.abstractThe enrollment of students with disabilities in Higher Education is becoming more and more present in the Brazilian reality, however, it is difficult to draw a more realistic picture about the number of these students and their educational demands. This text critically portrays the graduation rates of students with disabilities in three public higher education institutions in the country. It is a longitudinal study that considered the procedures adopted in the identification of the entry and stay of these students, in the period of 2014-2015, raised by the consultation of the documentation of the institutions. The profile of graduates with disabilities, regarding the characterization and the form of self-declaration of the deficiencies instituted in the universities. It was noticed that the number of registrations is still timid, demonstrating the need for investments in affirmative and institutional policies, to guarantee the participation of this segment in the public university.en
dc.description.affiliationDepartamento de Educação Especial Programa de Pós-Graduação em Educação Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista - Unesp
dc.description.affiliationDepartamento de Psicologia Programa Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Unesp
dc.description.affiliationPrograma de Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Faculdade de Ciências UNESP
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação Especial Programa de Pós-Graduação em Educação Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista - Unesp
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Psicologia Programa Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Unesp
dc.description.affiliationUnespPrograma de Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem Faculdade de Ciências UNESP
dc.format.extent15-23
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-3539/2018/033
dc.identifier.citationPsicologia Escolar e Educacional, v. 22, n. Specialissue, p. 15-23, 2018.
dc.identifier.doi10.1590/2175-3539/2018/033
dc.identifier.issn2175-3539
dc.identifier.issn1413-8557
dc.identifier.scopus2-s2.0-85045078188
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/176151
dc.language.isopor
dc.relation.ispartofPsicologia Escolar e Educacional
dc.relation.ispartofsjr0,225
dc.relation.ispartofsjr0,225
dc.rights.accessRightsAcesso restrito
dc.sourceScopus
dc.subjectHigher education
dc.subjectInclusive education
dc.subjectPeople with disabilities
dc.titleMapeamento e análise da matrícula de estudantes com deficiência em três Universidades públicas brasileiraspt
dc.title.alternativeMapping and analysis of the enrollment of students with disabilities in three Brazilian public universitiesen
dc.typeArtigo
dspace.entity.typePublication
unesp.campusUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Filosofia e Ciências, Maríliapt
unesp.departmentEducação Especial - FFCpt

Arquivos