Logotipo do repositório
 

Publicação:
THE CAPES INSERTION IN BASIC EDUCATION TEACHERS FORMATION IN BRASIL

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Centro Univ Nove Julho

Tipo

Artigo

Direito de acesso

Acesso restrito

Resumo

This paper examines the insertion of the Coordination of Higher Education Personnel ( Capes) in basic education. Traditionally, the institution has always focused on the formation of higher education teachers, by concentrating in post-graduation. This is a bibliographic and documentary research, with reference to Capes' main teacher formation programs, namely: the Parfor, the Pibid, the Prodocencia, the Obeduc, the New Talent Program and the Life. It concludes that the actions of Capes, although they represent efforts to contribute to the improvement of basic education in Brazil, reveal themselves punctual and unable to solve the structural educational problems, historically constituted.

Descrição

Palavras-chave

Capes, Teachers formation, Basic education

Idioma

Português

Como citar

Eccos-revista Cientifica. Sao Paulo: Centro Univ Nove Julho, n. 40, p. 145-161, 2016.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação