Repository logo
 

Publication:
A mídia e a Guerra do Iraque nos Estados Unidos

Loading...
Thumbnail Image

Date

Advisor

Nasser, Reginaldo

Coadvisor

Graduate program

Relações Internacionais (UNESP - UNICAMP - PUC-SP) - FFC

Undergraduate course

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidade Estadual Paulista (Unesp)

Type

Master's thesis

Access right

Acesso abertoAcesso Aberto

Abstract

Abstract (english)

This study aims to analyze the perception and positioning of the American newspaper The New York Times about the Iraq war led by George W. Bush in 2003. It will also approach the question of the relationship between media and government. The theoretical foundation of the work consists of the literature of the field of international relations, American foreign policy and political communication. The empirical part will involve the attempt to establish a correlation between the tone and content of the newspaper editorials and the president's popularity during the war

Abstract (portuguese)

O presente trabalho tem por objetivo analisar a percepção e o posicionamento do jornal americano The New York Times sobre a Guerra do Iraque conduzida por George W. Bush em 2003. Também será trabalhada a questão da relação entre mídia e governo. O alicerce teórico do trabalho consiste de literatura do campo de relações internacionais, política externa americana e comunicação política. A parte empírica omplicará na tentativa de estabelecer uma correlação entre o tom e o conteúdo dos editoriais do referido jornal e a popularidade do presidente durante a guerra

Description

Keywords

Language

Portuguese

Citation

ELIAS, Paula de Campos. A mídia e a Guerra do Iraque nos Estados Unidos. 2012. 95 p. Dissertação (mestrado) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, 2012.

Related itens

Sponsors

Units

Departments

Undergraduate courses

Graduate programs