Logotipo do repositório
 

Publicação:
Extending product affordances to user manuals

Carregando...
Imagem de Miniatura

Orientador

Coorientador

Pós-graduação

Curso de graduação

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Tipo

Trabalho apresentado em evento

Direito de acesso

Acesso abertoAcesso Aberto

Resumo

The aim of this study is to provide general guidelines on methods for designing user manuals. The goal is to illustrate the dependencies between product affordances, semantics, and user instruction. The study incorporates task-based reflective interviews with product design professionals who were charged with redesigning a manual for a product. The article emphasizes the application of a pedagogical instructional design (PID) approach to user manuals in which users aim to construct the meanings of a product and incorporate these into living practices.

Descrição

Palavras-chave

Affordance, Instructional design, User manuals

Idioma

Inglês

Como citar

Proceedings of the 19th International Conference on Engineering and Product Design Education: Building Community: Design Education for a Sustainable Future, E and PDE 2017, p. 198-204.

Itens relacionados

Financiadores

Unidades

Departamentos

Cursos de graduação

Programas de pós-graduação